ԱՄՆ-ն ցանկանում է հանգստավայր կառուցել Գազայի հատվածի ավերակների վրա Նապոլեոնը և Հիտլերը փորձել են հարձшկվել Ռուսաստանի վրա՝ նրանց չի հաջողվել, բայց Կալլասին կհաջողվի. Օրբան Նիկոլ Փաշինյանը դեկտեմբերի 21-22-ին աշխատանքային այցով կգտնվի ՌԴ-ում. ՀՀ Կառավարություն 18-ամյա Ադելյա Պետրոսյանը երրորդ անգամ դարձավ Ռուսաստանի չեմպիոն Լուկաշենկոն կմեկնի Ռուսաստան․ նախատեսված է հանդիպում Պուտինի հետ Ի՞նչ փոխարժեքներ են սահմանվել այսօր Հարավ-Աֆրիկյան Հանրապետության քաղաքներից մեկում հնչել են կրակnցներ. կա 9 զnհ և 10 վիրավnր Ինչ իրավիճակ է հանրապետության ավտոճանապարհներին և Լարսում «Mercedes-Benz»-ի գլխավոր դիզայները լքում է ընկերությունը մոտ 30 տարի աշխատելուց հետո Արևային էներգիայով աշխատող ուսապայուսակը օգնում է անօթևաններին մնալ կապի մեջ


Ու՞մ է պետք Վրաստանը». ով կշահի «Անդրկովկասյան Տրանսսիբից»

Վերլուծություն

Ria.ru-ն գրում է, որ Վրաստանը անհանգստացած է հանրապետությունը շրջանցող ուղիներ կառուցելու ծրագրերից: Մի ուղի պետք է Հայաստանի տարածքով Ադրբեջանը կապի իր էքսկլավ Նախիջևանի հետ, ևս մեկը` Ադրբեջանով Հայաստանը Ռուսաստանի հետ: Քանի դեռ Բաքվի և Երևանի միջև լարվածությունը պահպանվում է, Վրաստանը վայելում է հիմնական տարանցիկ երկրի իր առավելությունները, և հիմա հարց է ծագում, թե արդյո՞ք Թբիլիսին կկորցնի Անդրկովկասում տարանցման հիմնական միջնորդի իր կարգավիճակը:

Եթե ճանապարհային նախագծերը կյանքի կոչվեն, ապա Երևանի համար դա կնշանակի ելք այն մեկուսացումից, որում նա գտնվում է 90-ականների սկզբից ի վեր: Հայաստանի տնտեսական դժվարությունները սրվել են ղարաբաղյան պատերազմի պատճառով` Ադրբեջանի և Թուրքիայի ճանապարհների փակմամբ: Տարանցման վրա ազդել է ոչ միայն Ղարաբաղի հակամարտությունը, այլ նաև հարևան Վրաստանում ընթացող հակամարտությունները: Վրաց-աբխազական հակամարտության ընթացքում դադարել է գործել երկաթգիծը, որը ուղի է դեպի Ռուսաստան: Այդ ուղու բացումը դեռ քաղաքական խնդիր է. Թբիլիսին չի ցանկանում ճանաչել Աբխազիայի անկախությունը և, համապատասխանաբար, մասնակցել Սուխումի հետ համատեղ նախագծերին: Ճանապարհների փակվելը ազդել է նաև Ադրբեջանի վրա, բայց վրացական տարանցման շնորհիվ Բաքուն պահպանել է առևտրային կապերը Թուրքիայի հետ և ելք ստացել դեպի Սև և Միջերկրական ծովեր:

Անդրանատոլիական գազատարը (TANAP) անցնում է վրացական հողերով, և փոխարենը Վրաստանը ստանում է Ադրբեջանի Շահ Դենիզ հանքավայրի գազի ծավալի հինգ տոկոսը: 2017 թվականին գործարկվել է Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթգիծը, որը ինչ որ ձևով փոխարինել է 19-րդ դարի վերջին կառուցված Կարս-Գյումրի-Թբիլիսի երկաթուղուն, որը չի գործում 90-ականներից: Երկար ժամանակ վրացական Ռազմավիրական մայրուղին է գործնականում միակ ցամաքային ուղին Հայաստանի և Ռուսաստանի միջև հաղորդակցման համար, որը ձմռանը, եղանակային պայմանների պատճառով, հաճախ անանցանելի է դառնում:

Հայաստանի արտաքին առևտրի այլ ուղղություններն անցնում են վրացական Փոթի և Բաթումի նավահանգիստներով և նաև Իրանով: Թբիլիսին հասկանում է Ռազմավիրական մայրուղու կարևորությունը, և հունվարին աշխատանքներ են սկսվել Կոբի-Գուդաուրի դժվար և վտանգավոր հատվածի վրա: Բայց միայն նոր երթուղիներ բացելու հեռանկարը չէ, որ շտապեցնում է Վրաստանի կառավարությանը: Թերևս դա պայմանավորված է նաև նրանով, որ Համաշխարհային բանկի նյութատեխնիկական գործունեության ցուցանիշի համաձայն, Վրաստանը 2012- 2018 թվականների ընթացքում լոգիստիկայի էֆեկտիվության ցուցանիշով իջել է 77-րդ տեղից մինչև 119-րդ տեղը: Հայաստանի ու Ադրբեջանի կախվածությունը Վրաստանից հստակորեն դրսևորվել է 2020 թվականի ղարաբաղյան պատերազմի ընթացքում, երբ Թբիլիսին հայտարարել է, որ դադարեցնում է ռազմական տարանցումը երկու երկրների համար ինչպես ցամաքային, այնպես էլ օդային ճանապարհով: Ներկայումս Վրաստանը շրջանցող ուղիների ծրագրերը երկրում տագնապ են առաջացրել:

Նախկին Պաշտպանության նախարար Թինա Խիդաշելին Նախիջևանի միջանցքը անվանել է «վնասաբեր տարանցում», քանի որ այն Վրաստանի համար կորուստներ կբերի: Նախկին նախագահ Միխեիլ Սահակաշվիլին նույնպես սարսափի մեջ է: Ըստ նրա, Վրաստանը կդառնա «Հարավային Կովկասի անդամահատված մաս»: Վրացական հեռուստաալիքի եթերում նա համոզված պատմել է, որ Ռուսաստանի առաջնորդը իբր Ալիևին և Փաշինյանին սադրիչ հարց է տվել. «Ու՞մ է պետք Վրաստանը»: Ըստ Սահակաշվիլիի, Բաքուն կարող է դադարեցնել Թբիլիսիին արտոնյալ գնով բնական գազի մատակարարումը, իսկ Երևանը կփորձի խլել հայերով բնակեցված վրացական Ջավախեթի շրջանը: Հայաստանում ևս բարդ է վերաբերմունքը տարանցիկ ուղիների հեռանկարների նկատմամբ: Ղարաբաղյան երկրորդ պատերազմի հետևանքներն այնտեղ ընկալվում են որպես պարտություն: Բայց Ադրբեջանի նախագահի աշխատակազմի ներկայացուցիչ Ֆուադ Ախունդովը վստահ է, որ Բաքվի և Երևանի միջև համագործակցությունը հնարավոր է, չնայած վատ հիշողությանը: Իսկ ահա Քաղաքագետ Վախթանգ Մաիսայան կարծում է, որ Վրաստանը չի կորցնի իր դերը որպես տրանսպորտային հանգույց, գոնե մոտ ապագայում: «Ենթակառուցվածքների կառուցումը, անգամ նախագծերի իրագործելիության ուսումնասիրությունը կտևի մի քանի տարի, կան նաև քաղաքական կայունության հետ կապված հարցեր, - նշել է նա, - բայց ժամանակին համընթաց մրցակցությունն, իհարկե, ավելի մեծ կդառնա»:

Ադրբեջանից Հայաստանի տարածքով դեպի Թուրքիա տանող ուղու նախագծի ոչ ֆորմալ անվանումը «Անդրկովկասյան Տրանսսիբ» է: Սա, ըստ Մաիսայաի, բնութագրում է դրա կարևորությունը, քանի որ այն կարող է փոխել տարածաշրջանի կյանքը: Բայց քաղաքագետը նաև հիշեցնում է, որ այդ ուղին կգործի արդեն գործող մյուսների հետ միասին: Ադրբեջանի Միլի մեջլիսի խորհրդարանական Ռասիմ Մուսաբեկովը այն կարծիքին է, որ «երկաթուղու և ճանապարհի բացումը Հայաստանի տարածքով Վրաստանին կզրկի հոսքերից, սակայն Ադրբեջանի հիմնական ռազմավարական նավթաագազատերերը արդեն կառուցված են և անցնում են վրացական տարածքով, ընդ որում դրանց վրա ծախսվել են տասնյակ միլիարդավոր դոլարներ ... հետևաբար Բաքուն շահագրգռված չէ, որ դրանք պարապուրդի մատնվեն»: Նա կասկած չունի, որ առաջիկա հինգ տարիներին Ադրբեջանի և Հայաստանի հարաբերություններն այնքան կբարելավվեն, որ Երևանը կկարողանա նորմալ ավտոմոբիլային հաղորդակցություն հաստատել Ադրբեջանի տարածքով: Ավելին, Վրաստանը ակտիվորեն ճանապարհներ է կառուցում և փորձում է վերացնել այն խցանումները, որոնք լինում են եղանակային պայմանների պատճառով, իսկ Վրաստանի տարածքով դեպի Երևան տանող ճանապարհը ավելի կարճ է, քան Ադրբեջանի տարածքով: Բայց նոր նախագծերը զրոյական գումարով խաղեր չեն:

Ըստ Մուսաբեկովի, եթե տարածաշրջանում համագործակցությունը վերականգնվի, ապա բեռնափոխադրումների ծավալը, անշուշտ, կաճի ինչպես Իրանի, այնպես էլ Հայաստանի և Ադրբեջանի միջով Ռուսաստանի ուղղությամբ, և արևելք-արևմուտք գծի երկայնքով: Տարանցման աճը բոլոր երթուղիները կդարձնի շահութաբեր, ներառյալ նոր, այսպես կոչված, «Անդրկովկասյան Տրանսսիբի» դեպքում:

 

Աննա Սիմոնյան 

Pressmedia.am

ԱՄՆ-ն ցանկանում է հանգստավայր կառուցել Գազայի հատվածի ավերակների վրա Նապոլեոնը և Հիտլերը փորձել են հարձшկվել Ռուսաստանի վրա՝ նրանց չի հաջողվել, բայց Կալլասին կհաջողվի. Օրբան Նիկոլ Փաշինյանը դեկտեմբերի 21-22-ին աշխատանքային այցով կգտնվի ՌԴ-ում. ՀՀ Կառավարություն 18-ամյա Ադելյա Պետրոսյանը երրորդ անգամ դարձավ Ռուսաստանի չեմպիոն Լուկաշենկոն կմեկնի Ռուսաստան․ նախատեսված է հանդիպում Պուտինի հետ Ի՞նչ փոխարժեքներ են սահմանվել այսօր Հարավ-Աֆրիկյան Հանրապետության քաղաքներից մեկում հնչել են կրակnցներ. կա 9 զnհ և 10 վիրավnր Ինչ իրավիճակ է հանրապետության ավտոճանապարհներին և Լարսում«Mercedes-Benz»-ի գլխավոր դիզայները լքում է ընկերությունը մոտ 30 տարի աշխատելուց հետո Արևային էներգիայով աշխատող ուսապայուսակը օգնում է անօթևաններին մնալ կապի մեջՄալաթիայի ոսկու շուկայի տնօրենի տնից ու աշխատավայրից հայտնաբերվել է մեծ քանակի զենք-զինամթերք ու թմրամիջոցներ ՌԴ-ն նույնիսկ չունի Ուկրաինան նվшճելու և oկուպացնելու կարողություն, առավելևս՝ ներխnւժելու և oկուպացնելու Եվրոպան. ԱՄՆ հետախուզության տնօրեն Երևանի Գուրգեն Մահարի փողոցի տներից մեկում հայտնաբերվել է օտարերկրացու մարմին Սպասվում է քամու ուժգնացում․ եղանակը՝ դեկտեմբերի 21-ից 25-ին Հրադադարից հետո Ուկրաինան չի կարողանա ինքնուրույն պահել 800,000-անոց բանակը․ Զելենսկի Օրվա հանդիպումների անոնս Քննարկումները կառուցողական են ընթանում. Դմիտրիևն՝ Ուիթքոֆի և Քուշների հետ բանակցությունների մասին Ալիևին սպասում են Սանկտ Պետերբուրգում կայանալիք ԱՊՀ ղեկավարների ոչ պաշտոնական գագաթնաժողովում. Պեսկով Կիրակի օրը երկնքից հաջողություն կթափվի․ դեկտեմբերի 21-ի աստղագուշակ «Մեր ձևով» շարժման համակարգող Նարեկ Կարապետյանը կրկին տաքսու ղեկին է ու շարունակում է ոչ սովորական ձևաչափով շփվել քաղաքացիների հետԽոստմանս համաձայն, մեծ շուքով նշեցինք Հայրենական մեծ պատերազմի հերոս լեգենդար Պետրոս Արտաշեսի Պետրոսյանի ծննդյան 102-րդ տարելիցը. Մհեր ԱվետիսյանԷջմիածնի ճակատամարտը. խայտառակությունը ադրբեջանական բենզինով չի լվացվի. Էդմոն ՄարուքյանԿարգալույծ սարկավագի հուսահատ խոստովանությունը Հարկերի մասին. Հրայր ԿամենդատյանԵկեղեցու դեմ պայքարում Փաշինյանի ձախողումները համատարած են․ Ավետիք ՉալաբյանԹուրքիան դեռ գործուն քայլեր չի անի սահմանը բացելու համար ՔՊ-ն մաքրելու է թեկնածուների կեսին Ոչ ոք չի հավատում Փաշինյանին ու իր ԱԱԾ-ին Ադրբեջանական բենզինը՝ իշխանական օլիգարխի լցակայաններում «Մոլ»-ի երեսպաշտություն ՔՊ-ականների կողմից Գիտությունը սարքել են կրթական համակարգի ծառան․ Ավետիք ՔերոբյանԽելացի մարդիկ այսպիսի Հայաստանում այլևս տեղ չեն ունենա․ Ատոմ ՄխիթարյանԱդրբեջանը չունի այնքան նավթ, որ Հայաստանին մատակարարի․ Արմեն Մանվելյան «Լատվեներգո». Բալթիկ երկրներում արևային էլեկտրակայանների մասնաբաժինը աճել է մինչև 26%Ո՞վ է տվել հրամանը. Голос АрменииՀանքարդյունաբերության ոլորտը Հայաստանի տնտեսության ինքնատիպ շարժիչ ուժն է. Վարդան Ջհանյան Քրիստոսի՝ աշխարհում ամենաբարձր արձանի նախագիծը՝ գերմանական SPIEGEL-ի ուշադրության կենտրոնում Իշխանությունը Եկեղեցու հարցում անցել է բոլոր կարմիր գծերը․ Դավիթ ՍարգսյանՊԵԿ-ը պարզաբանում է ներկայացրել «Ժողովուրդ» օրաթերթի հոդվածում ներկայացված պնդումների վերաբերյալ300 մլրդ դրամով վերջին 7 տարիների ընթացքում արտաքին պարտքի տոկոսային ծախսն ավելացվել է և որևէ արժեք չի ստեղծվել․ Նաիրի ՍարգսյանԵրկու ամսվա ապօրինի կալանքից հետո ազատ արձակվեց «ՀայաՔվեի» Գյումրու կառույցի անդամ Կարուշ ՀովեյանըՀրայր Կամենդատյանը խոսում է թուրքական մոդելի մասինՄայր Աթոռն անվերջ պաշտպանել չենք կարող. «գրոհը» պետք է տեղափոխել ՔՊ-ի դաշտ, Փաշինյանին հեռացնել․ Չալաբյան Իջևանի մանկապարտեզը հերթականն է, որը կառուցվեց Ազգային բարերար Սամվել Կարապետյանի ներդրմամբԻշխանությանը փոխելու համար խոշորանալ է պետք․ ի՞նչպես դա անել․ Մարուքյան Եկեղեցին կարող է լինել միայն առաջին քայլը․ ի՞նչն է լինելու հաջորդըԵկեղեցու հարցը թուրք-ադրբեջանական շահերի ստվերումԲազմաշերտ զարգացման հեռանկարները՝ անհանգստացնող լրջագույն վտանգների ֆոնին. «Փաստ» «ՔՊ-ի իշխանազրկման պարագայում հնարավոր է պետության անկումը կասեցնել և զարգացման նոր սերմեր ցանել». «Փաստ» Որ խնդրարկուն տանից լինի, միջամտողները երդիկից էլ կներթափանցեն. «Փաստ»
Ամենադիտված