Արմեն Գրիգորյանն ու ՄԹ Եվրոպայի, Հյուսիսային Ամերիկայի և Անդրծովյան տարածքների հարցերով պետնախարարը քննարկել են ՀՀ-ի և ՄԹ-ի միջև համագործակցության ընդլայնման հնարավորությունները Ձերբակալվել է Մալաթիայի Ոսկու շուկայի տնօրենը Սպասվում է ձյուն և ձնախառն անձրև, օդի ջերմաստիճանը կնվազի ԱԱ-2026-ի մրցանակային ֆոնդը ռեկորդային կլինի. հայտնի է հաղթողի ստանալիք գումարը ԱԱ-2026-ի մրցանակային ֆոնդը ռեկորդային կլինի. հայտնի է հաղթողի ստանալիք գումարը Մայր Աթոռի բակը բազմամարդ է. մի կողմում Վեհափառի աջակիցներն են, մյուսում՝ նրա հեռացումը պահանջողները Կիևը և Եվրոպան փորձում են հրաժարվել Թրամփի ծրագրում առկա փոխզիջումներից. Նարիշկին Արևմուտքն ակտիվորեն միջամտում է այլ երկրների ընտրություններին. Լավրով Փաշինյանն ուզում է եկեղեցի չունենանք. քաղաքացի «Բլոկադա». թատերական պատմություն պատասխանատվության, հույսի և միասնականության մասին


Արդյո՞ք հնարավոր է Ռուսաստանում ստեղծել երկաթուղու վրա աշխարհի առաջին շարժական արևային էլեկտրակայանի անալոգը

Հասարակություն

Շվեյցարական Sun-Ways ստարտափը գործող երկաթուղային գծի ռելսերի միջև արևային վահանակներ տեղադրելով հաջողությամբ իրականացրել է արևային էլեկտրակայան ստեղծելու փորձնական նախագիծը, գրում է overclockers.ru–ն։ Քննարկվող նախագիծը որոշ աղբյուրներում հայտարարվում է եզակի, սակայն այդ պնդումը մի շարք հակասությունների տեղիք է տալիս։ Մի քանի երկրներ արդեն հետաքրքրություն են ներկայացրել այդ նախաձեռնության նկատմամբ, սակայն Ռուսաստանի համար, որոշ փորձագետների կարծիքով, այդ մոտեցումը քիչ հավանական է։

Այս լուծումն իսկապես նորարարություն է արևային էներգիայի ոլորտում։ Հիմնական գաղափարն այն է, որ ռելսերի միջև տեղադրվեն 1 մետր լայնությամբ վահանակներ, որոնց հավաքումը կատարվում է մասնագիտացված կուտակիչ վագոնի միջոցով։ Այս նախագծի հեղինակները պնդում են, որ նման մոտեցումը թույլ է տալիս խուսափել էլեկտրակայանների կառուցման համար նոր հողերի հատկացումից և չի վնասում գյուղատնտեսական կամ բնական տարածքներին։ Ինչպես նշել է ENERGON ընկերության վերականգնվող էներգիայի աղբյուրների ոլորտի արտադրանքի մենեջեր Նիկոլայ Բաբինովը, այդ մոտեցումը նոր հորիզոններ է բացում էներգիայի արտադրության համար այն վայրերում, որտեղ դրա արտադրությունը նախկինում անհնար էր։ Շվեյցարիայում էլեկտրակայանն այժմ կարող է տարեկան արտադրել մոտ 16,000 կՎտ/ժ էլեկտրաէներգիա, ինչը բավարար է մոտ հինգ տնային տնտեսություններին էլեկտրաէներգիա մատակարարելու համար։ Այնուամենայնիվ, եթե նախագիծը մասշտաբավորվի երկրի ամբողջ երկաթուղային ցանցով, այն կարող է տարեկան արտադրել գրեթե 1 միլիարդ կՎտ/ժ էներգիա, ինչը զգալի ներդրում է ընդհանուր էներգետիկ հաշվեկշռում, հատկապես վերականգնվող էներգիայի աղբյուրներին անցնելու ազգային ջանքերի լույսի ներքո։

Բաումանի անվան Մոսկվայի պետական ​​տեխնիկական համալսարանի ֆոտոնային էներգիայի լաբորատորիայի ղեկավար Եգոր Յուրիևիչ Լոկտիոնովը ընդգծել է, որ շվեյցարացի մշակողներն առաջինը չեն, որ մշակում են նման տեխնոլոգիա։ Նրանք, անշուշտ, ամենամեծ առաջընթացն են գրանցել տեխնոլոգիայի մշակման և ինքնատիպ լուծումների կիրառման գործում, սակայն սկզբունքն ինքնին չի կարող համարվել եզակի։ Նրա խոսքով ամենամոտ անալոգը Bankset նախագիծն է, որը մի քանի տարի փորձարկվել է գերմանական երկաթուղիներում։ Ընկերությունն ակտիվորեն ձգտում է ընդլայնել իր լուծումներն այլ երկրներում, սակայն նրա վահանակներն ամրացված են կողպեքներին, ինչը մի շարք մարտահրավերներ է առաջացնում տեղադրման և ապամոնտաժման ժամանակի և տարածքի պահանջների առումով։ Շվեյցարացիները, իրենց հերթին, օգտագործում են ավելի հարմարվողական ամրացումներ ռելսերի միջև ընկած միջադիրների վրա, ինչը հեշտացնում է տեղադրման մեխանիզացիան և ավտոմատացումը:

Բաումանի անվան Մոսկվայի պետական ​​տեխնիկական համալսարանը մոտ տասը տարի է, ինչ քննարկում է երկաթուղիներում արևային վահանակներ տեղադրելու հնարավորությունը։ Լոկտիոնովը նշել է, որ 2017 թվականին Ռուսաստանի հիմնարար հետազոտությունների հիմնադրամից և «Ռուսական երկաթուղիներ»-ից համատեղ դրամաշնորհ է ստացվել այդ ոլորտում հետազոտություններ անցկացնելու համար։ Ներքին երկաթուղիների էներգիայի սպառման համեմատական ​​վերլուծությունը դրանց տեղակայված երկարության հետ ցույց է տվել, որ էներգետիկ հաշվեկշռի հասնելու համար անհրաժեշտ կլինի մոտ 15 մետր լայնությամբ արևային վահանակների շերտ, որը զգալիորեն գերազանցում է շվեյցարական նախագծի կողմից առաջարկվող մեկ մետր լայնությանը։

Եգոր Յուրիևիչն ընդգծել է, որ 1 մետր լայնությամբ գոտին, որը կարող է տեղավորվել եվրոպական չափսերի մեջ (1435 մմ), կարող է միայն մասամբ բավարարել էներգիայի կարիքները։ Պետք է հաշվի առնել այն, որ նման դասավորությունը զգալի դժվարություններ է ստեղծում ինչպես երկաթուղու, այնպես էլ արևային վահանակների համար։ Ռուսական պայմաններում այդ մոտեցումը դառնում է անարդյունավետ։

Նա բացատրել է, որ նման համակարգը կարող է մեծագույն նշանակություն ունենալ ազդանշանային և չափիչ համակարգերի, ինչպես նաև ոչ էլեկտրաֆիկացված տարածքներում էներգիա սպառողների սնուցման համար։ Իրենց նախագծում ռուս գիտնականներն ընդգծել են երկաթուղային գծամերձ տարածքների լանջերին արևային վահանակներ տեղադրելու անհրաժեշտությունը, ինչը հանգեցնում է հողի ջերմաստիճանի նվազմանը, և անհրաժեշտ լուծում է հավերժական սառցակալած տարածքների համար, որտեղ ջերմային կայունացման համար անհրաժեշտ են զգալի ծախսեր։

Ինչպես ընդգծել են որոշ մասնագետներ, շվեյցարական գյուտի օգտագործումը Ռուսաստանում հնարավոր է որոշակի պայմաններում։ Օրինակ, նախագիծը կարող է իրականացվել Կրասնոդարի երկրամասում, եթե լուծվեն ենթակառուցվածքային խնդիրները՝ լվացման, վահանակների մաքրման, վերանորոգման և փոխարինման սարքերի ստեղծումը։ Սակայն նման կայանը կլինի ավելի քիչ արդյունավետ, քան ավանդական արևային էլեկտրակայանները վահանակների կոնկրետ տեղակայման և սպասարկման ընթացքում գնացքների երթևեկությունը հաշվի առնելու անհրաժեշտության պատճառով։ Գիտական ​​հաշվարկները կարող են լույս սփռել այս գաղափարի արդյունավետության վրա։ Սակայն, կարգավորող նորմերի բարդությունը և նախագծերի գործնականում իրականացման իներցիան քիչ հավանական է, որ թույլ տան նման նախաձեռնությունների արագ իրականացմանը, չնայած դրական արդյունքի, տեխնոլոգիաների զարգացման և մեկնարկի հաջողության դեպքում նախագիծը կարող է գրավիչ դառնալ ինչպես տնտեսական, այնպես էլ իմիջային տեսանկյունից։

Նիկոլայ Բաբինովը նաև առանձնացրել է շվեյցարական նախագծի թերությունները, որոնք գործնականում անհնար են դարձնում դրա օգտագործումը Ռուսաստանում։ Նախևառաջ, դրանք կլիմայական պայմաններ են՝ երկրի տարածքի մեծ մասը ձմռանը ծածկված է ձյունով, ինչն արևային վահանակները դարձնում է անօգտագործելի։ Վահանակների կանոնավոր մաքրումը որևէ արդյունք չի տա, քանի որ անցնող գնացքները ձյան փոշու ամպ կբարձրացնեն։ Նույնիսկ առանց ձյան, վահանակները կաղտոտվեն բեռնատար գնացքների երթևեկությունից, ինչը բավականաչափ է դրանց արդյունավետությունը մեկ օրվա ընթացքում ավելի քան 50 %-ով նվազեցնելու համար։ Մաքրումից հետո հաճախակի ապամոնտաժումը և վերատեղադրումը կհանգեցնի սարքավորումների մաշվածության և ծախսերի աճի։ Պետք է հաշվի առնել նաև մալուխային կորուստները, քանի որ արևային վահանակները սովորաբար տեղադրվում են մի քանի շարքերով միացումները երկար են ստացվում և, հետևաբար, լարման կորուստներն են աճում։

Այնուամենայնիվ, երկաթուղիներում արևային վահանակների տեղադրումը կարող է խոստումնալից ուղղություն լինել, բայց միայն այն բանից հետո, երբ գաղափարը կատարելագործվի հաշվի առնելով Ռուսաստանի պայմանների առանձնահատկությունները։ Կարևոր է նշել, որ արևային էներգիայի արտադրության մասնաբաժինը համաշխարհային շուկայում այսօր կազմում է 7 %, մինչդեռ Ռուսաստանում այս ցուցանիշը մնում է 1 %–ի սահմաններում։

Հայաստանում արևային պանելներ արտադրող առաջին և միակ ընկերությունը Սոլարոնն է։ Տեղադրե՛ք  SolarOn արևային կայան և զրոյացրեք էլեկտրաէներգիայի ծախսը։

Գրե՛ք կամ զանգահարեք և ստացեք անվճար հաշվարկ Ձեզ անհրաժեշտ արևային կայանի հզորությանն ու արժեքի վերաբերյալ։

Զանգահարեք 8757, 010 440055

էլ. փոստ ֊ [email protected]

Թեժ իրավիճակ Վեհարանի բակում Իշխանությունների հերթական ձախողումը. Մայր Աթոռի պաշտպանության համար շուրջ 10,000 քաղաքացի էր հավաքվելՄեր ժողովրդի պատասխանը բանսարկուներին և խառնակություն սերմանողներին. Ավետիք ՉալաբյանՇնորհակալություն մեր ժողովրդին, որ դուրս եկավ պաշտպանելու մեր միասնությունը. Նարեկ ԿարապետյանՆարեկ Կարապետյանը և քաղաքացիները ողջունում են Ամենայն Հայոց ԿաթողիկոսինՄեր Տիրոջ իջման վայրը պիտի լինի միայն սիրո և համերաշխության վայր. Մենուա Սողոմոնյան Արմեն Գրիգորյանն ու ՄԹ Եվրոպայի, Հյուսիսային Ամերիկայի և Անդրծովյան տարածքների հարցերով պետնախարարը քննարկել են ՀՀ-ի և ՄԹ-ի միջև համագործակցության ընդլայնման հնարավորությունները Ձերբակալվել է Մալաթիայի Ոսկու շուկայի տնօրենը Սպասվում է ձյուն և ձնախառն անձրև, օդի ջերմաստիճանը կնվազի Ավետիք Չալաբյանը Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում է՝ հայտնելու իր աջակցությունը սուրբ եկեղեցունԱԱ-2026-ի մրցանակային ֆոնդը ռեկորդային կլինի. հայտնի է հաղթողի ստանալիք գումարը ԱԱ-2026-ի մրցանակային ֆոնդը ռեկորդային կլինի. հայտնի է հաղթողի ստանալիք գումարը Հազարավոր հավատացյալներ ողջունում են Վեհափառ Հայրապետին Մայր Տաճարի դիմաց. «ՀայաՔվե»-ի անդամները ևս նրանց շարքում ենՄայր Աթոռի բակը բազմամարդ է. մի կողմում Վեհափառի աջակիցներն են, մյուսում՝ նրա հեռացումը պահանջողները Կիևը և Եվրոպան փորձում են հրաժարվել Թրամփի ծրագրում առկա փոխզիջումներից. Նարիշկին Դու թագավոր չես․ դու պատմության մեջ մոլորված վարչապետ ես. Ավետիք ՉալաբյանԳիտեմ՝ տիրադավ եպիսկոպոսներից մի քանիսը շատ բացասական կարծիք ունեն Փաշինյանի մասին. Նարեկ Կարապետյան Հայ եկեղեցու անկախության դեմ միտված քայլերը քայլեր են Հայոց ցեղաuպանnւթյան ճանաչման, հայկական շահերի միջազգային հարթակներում ներկայացման դեմ. Նարեկ Կարապետյան «Մեր ձևով» շարժման անդամները Սուրբ Էջմիածնում են Արևմուտքն ակտիվորեն միջամտում է այլ երկրների ընտրություններին. Լավրով Փաշինյանն ուզում է եկեղեցի չունենանք. քաղաքացի «Բլոկադա». թատերական պատմություն պատասխանատվության, հույսի և միասնականության մասին Ես հեռացող նախագահ եմ. Լուկաշենկո Բրյուսելը մեծ ճնշման տակ է գտնվում Ռուսաստանի, ԵՄ երկրների և ԱՄՆ-ի կողմից. Կալլաս 42 տարի անց հայտնաբերվել է 3 տարեկանում առևանգված կինը Երևանի Անտառային փողոցում բախվել են «Tesla»-ն, «Mercedes»-ն ու «Mitsubishi»-ն Քաղաքացու անունից պահանջներ ներկայացնելը վարչապետի հերթական մանիպուլյացիան է․ Մենուա ՍողոմոնյանԿրեմլը պատրաստվում է ԱՄՆ-ի հետ շփումների՝ հիմնվելով Վաշինգտոնի՝ Կիևի և ԵՄ-ի հետ աշխատանքի արդյունքների վրա. Պեսկով Ադրբեջանից Հայաստան բենզինը սկսեց «հոսել» Սպերցյանը ճանաչվել է ՌՊԼ-ի նոյեմբեր-դեկտեմբերի լավագույն ֆուտբոլիստ Օվերչուկն իր հետ զգուշացումներ է բերել Երևան «Շիշ բռնողին» այլևս չի հաջողվի բռնել Փաշինյանի շիշը Հայաստանյան թանգարանների համար ուսանողները բրենդավորում և վերաբրենդավորում կիրականացնեն Երկու գյուղացիներ ծեծելով սպանել են իրենց ընկերոջը և թաքցրել ջրհորում․ ՏԵՍԱՆՅՈՒԹ Փաշինյանն անցել է «ռուբիկոնը». Վերջին գրոհը եկեղեցու դեմ Նախարարի հրամանով ԶՈՒ ողջ անձնակազմը պարգևավճար կստանա. ՊՆ Վանաձոր քաղաքում գտնվող մարզահամալիրն ընդգրկվեց ԿԳՄՍ նախարարության հաշվեկշռում. Գլխավոր դատախազը մանրամասներ է ներկայացրել 16։00-ին լինելու եմ Մայր Աթոռում, մասնակցելու եմ միասնականության ու համերաշխության ժամերգությանը. Մարիաննա Ղահրամանյան Աղոթենք համերաշխության և միասնականության համար. Անդրանիկ ԳևորգյանՎեհափառ Հայրապետը ԳՀԽ կանոնադրության 7-րդ հոդվածի համաձայն կատարել է ԳՀԽ կազմի անդամների փոփոխություն. Մայր Աթոռ Աղոթենք ազգային համերաշխության համար. Ալիկ Սարգսյան Վերահաստատում ենք մեր աջակցությունը Մադուրոյի կառավարության ուղուն. ՌԴ ԱԳՆ Չենք տրվում սադրանքների. մենք միասնական ենք և մեր եկեղեցու կողքին ենք. Գոհար Ղումաշյան16.00-ին լինելու եմ Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածնում՝ որդիաբար իմ խոնարհումն և աջակցությունը հայտնելու Հայ Առաքելական Սուրբ եկեղեցուն. Արեգա ՀովսեփյանԱղոթենք համերաշխության և միասնականության համար. «Մեր ձևով» Տեղացել է 13,5 սանտիմետր տրամագծով հսկայական կարկուտԴեպի Էջմիածին տանող ճանապարհը լի է ոստիկանական մեքենաներով. Խցանում է առաջացել (վիդեո) Խրախուսանքները նոր ուժ ու եռանդ կարող են հանդիսանալ առաջիկա տարվա ընթացքում նոր մեդալների նվաճման համար․ Հովհաննես ԾառուկյանԱդրբեջանական կողմը վիրավnր հայերի «բինտերը» քանդում, ստուգում էին, որ հանկարծ մեր ղեկավարներից մարդ չգնա ՀՀ. Սամվել Շահրամանյան Եվրոպական խորհրդի այս նիստում մենք պետք է որոշում կայացնենք հաջորդ 2 տարվա ընթացքում Ուկրաինային ֆինանսավորելու վերաբերյալ. ֆոն դեր Լեյեն
Ամենադիտված