Անապահովության նպաստը հաշվարկվում է նոր բանաձևով. մանրամասներ
Անապահովության նպաստը ֆիքսված գումար չէ, ինչպես նախկին ընտանեկան նպաստն էր։ Այն հաշվարկվում է բանաձևով՝ ելնելով ընտանիքի եկամտից, անդամների հաշվարկային թվից և խոցելիության մակարդակից։ 2026 թվականի համար սահմանային շեմը 35 875 դրամ է, իսկ նպաստի նվազագույն չափը՝ 3500 դրամ։
Ինչպես տեղեկացնում է Iravaban.net-ը, կարգավորումները սահմանված են Կառավարության N 27-Ն որոշմամբ, որը 2026 թվականի հուլիսի 1-ից գործում է Երևանում և բոլոր մարզերում։
Ի՞նչ է սահմանային շեմը
35 875 դրամը այն գումարն է, որի հետ համեմատվում է ընտանիքի մեկ հաշվարկային անդամի ամսական եկամուտը։
Եթե այն ցածր է շեմից, ընտանիքը համարվում է ծայրահեղ անապահով և ստանում է նպաստ։ Եթե շեմից բարձր է, բայց ցածր է դրա 130 տոկոսից, ընտանիքը չափավոր անապահով է և ստանում է եռամսյա հրատապ օգնություն։
Իսկ եթե եկամուտը գերազանցում է շեմի 185 տոկոսը, ընտանիքն անապահով չի համարվում։
Ի՞նչ է հաշվարկային անդամը
Սա ամենակարևոր հասկացությունն է։ Ընտանիքի անդամները հաշվվում են ոչ թե հատով, այլ գործակիցներով՝
- 18 և ավելի տարեկան՝ 1,
- 15-17 տարեկան՝ 0,7,
- 10-14 տարեկան՝ 0,55,
- 0-9 տարեկան՝ 0,45։
Այսինքն՝ երկու ծնող և 7 ու 12 տարեկան երեխաներ ունեցող ընտանիքի հաշվարկային թիվը 1 գումարած 1 գումարած 0,45 գումարած 0,55, այսինքն՝ 3։
Ինչպե՞ս է հաշվարկվում նպաստը
Նպաստը բաղկացած է երկու մասից՝ հիմնական չափ և հավելում։
Հիմնական չափը հաշվարկվում է այսպես. սահմանային շեմից հանվում է մեկ հաշվարկային անդամի ամսական եկամուտը, և տարբերությունը բազմապատկվում է հաշվարկային անդամների թվով։
Հավելումը կախված է ընտանիքի խոցելիության խմբից։ Միջին խոցելիություն ունեցող ընտանիքների դեպքում այն կազմում է շեմի 130 տոկոսի նկատմամբ պակասուրդի 80 տոկոսը, իսկ բարձր կամ առավելագույն խոցելիության դեպքում՝ ամբողջ պակասուրդը՝ յուրաքանչյուր հաշվարկային անդամի համար։
Օրինակ՝ չորս հոգանոց ընտանիք
Ստորև բերված հաշվարկները մերն են՝ կատարված որոշման բանաձևերով։
Ընտանիքը բաղկացած է երկու ծնողից և 7 ու 12 տարեկան երկու երեխայից, հաշվարկային թիվը՝ 3, խոցելիությունը՝ միջին։
Եթե ընտանիքը եկամուտ չունի. հիմնական չափը կազմում է 35 875 բազմապատկած 3-ով, այսինքն՝ 107 625 դրամ։ Հավելումը՝ 10 762,5 բազմապատկած 0,8-ով և 3-ով, այսինքն՝ մոտ 25 830 դրամ։ Ընդամենը՝ մոտ 133 455 դրամ։
Եթե ընտանիքի ամսական եկամուտը 60 000 դրամ է. մեկ հաշվարկային անդամին բաժին է ընկնում 20 000 դրամ, հիմնական չափը կազմում է 15 875 բազմապատկած 3-ով, այսինքն՝ 47 625 դրամ, գումարած նույն հավելումը՝ ընդամենը մոտ 73 455 դրամ։
Ուշադրություն. սրանք օրինակային հաշվարկներ են։ Իրական գումարը որոշում է համակարգը՝ ինքնաշխատ, ելնելով բոլոր տվյալներից։
Ի՞նչ եկամուտներ են հաշվի առնվում
Աշխատավարձը և դրան հավասարեցված վճարումները, քաղաքացիաիրավական պայմանագրերից եկամուտը, կենսաթոշակը, մինչև երկու տարեկան երեխայի խնամքի, ծերության, հաշմանդամության և կերակրողին կորցնելու նպաստները, զինծառայողների պարգևավճարները, անասնապահությունից և հողօգտագործումից եկամուտը։
Իսկ չեն հաշվի առնվում անապահովության հիմքով տրամադրվող նպաստները, ինչպես նաև, 12 ամսվա ընթացքում, այն եկամուտները, որոնք ստացվել են դիմելուց հետո աշխատանքի ընդունվելու արդյունքում։
Ի՞նչ է վերագրված եկամուտը
Եթե ընտանիքում կա աշխատունակ, բայց չաշխատող անդամ, նրան վերագրվում է եկամուտ՝ սահմանային շեմի չափով, այսինքն՝ 35 875 դրամ, թեև նա փաստացի չի աշխատում։
Վերագրում չի կատարվում ուսանողների, 30 և ավելի շաբաթական հղիների, մինչև երկու տարեկան երեխա խնամողների և զբաղվածության պետական ծրագրերում ընդգրկվածների նկատմամբ։
Իսկ եթե վեց ամսվա ընթացքում աշխատանք չի գտնվում, վերագրված եկամուտը բարձրացվում է ամսական 10 000 դրամով, բայց ոչ ավելի, քան նվազագույն աշխատավարձը։
Որքա՞ն են մյուս վճարումները
- եռամսյա հրատապ օգնություն՝ ամսական 20 000 դրամ,
- երեխայիառաջին դասարան ընդունվելու միանվագ օգնություն՝ 25 000 դրամ։
Ի՞նչ կարող է զրկել նպաստից
Ցածր եկամուտը բավարար չէ։ Գործում են նաև բացառող գործոններ՝ 2016 թվականից հետո արտադրված ավտոմեքենա, գույքահարկի շեմեր, վարկի մարման չափ, գազի և էլեկտրաէներգիայի սպառման սահմանաչափ և այլն։
«Ամփոփելով՝ 2026 թվականի համար անապահովության նպաստի սահմանային շեմը 35 875 դրամ է, նվազագույն չափը՝ 3500 դրամ, նպաստը հաշվարկվում է բանաձևով՝ շեմից հանելով մեկ հաշվարկային անդամի եկամուտը և բազմապատկելով հաշվարկային անդամների թվով, որին գումարվում է հավելում՝ ըստ խոցելիության խմբի, հաշվարկային անդամների գործակիցներն են 1, 0,7, 0,55 և 0,45՝ ըստ տարիքի, աշխատունակ, բայց չաշխատող անդամին վերագրվում է 35 875 դրամ եկամուտ, եռամսյա հրատապ օգնությունը կազմում է ամսական 20 000 դրամ, իսկ առաջին դասարան ընդունվելու միանվագ օգնությունը՝ 25 000 դրամ», – տեղեկացնում է կայքը։